Sīkdatņu uzstādījumi

Sīkdatnes tiek izmantotas vietnes funkcionalitātei un analītikai. Ir iespējams atteikties no analītikas sīkdatnēm.

Apskatīt sīkdatņu politiku

Padarītais laiks – detalizācija

Ievads

  Ja savā biznesā nekad iepriekš neesat izsekojuši darba stundu laiku, jūs varētu būt pārsteigti, dzirdot, ka daudzi veiksmīgi pasaules uzņēmumi to uzskata par sava biznesa dzīvības spēku. Tā ir viena no viņu uzņēmuma svarīgākajām lietām, tikpat neaizstājama kā algu uzskaite, grāmatvedība vai projektu vadība. Darba stundu uzskaite skar dažas no vissvarīgākajām Jūsu uzņēmējdarbības jomām. Tas ne tikai palīdz  viegli uzskaitīt stundas, bet arī ir kā rentgena redze projektiem un darbinieku padarītajam darbam. Tas ļauj uzzināt, vai pelnāt naudu ar savu un darbinieku darbu vai naudu. Tas ļauj uzzināt, vai viss notiek pareizajā virzienā, lai sasniegtu savus budžetus un termiņus, un vai Jūsu komanda strādā pareizi un efektīvi. Tālāk ir aprakstīti svarīgākie veidi, kā darba laika uzskaites rīks var būt noderīgs Jūsu biznesam būt veiksmīgākam.

1. Labāk pārvaldīt uzņēmuma darbiniekus un komandas darbu

Laika izsekošana sniedz ieskatu par to, cik daudz strādā Jūsu komanda un darbinieki pie noteiktiem projektiem. Varat redzēt, vai atsevišķi darbinieki vai pat veselas komandas regulāri pārsniedz savu slodzi. Ja tā, Jūs varat veikt izmaiņas viņu darba slodzē, pirms resursi potenciāli izdeg. Ja darbinieki zinās, ka uzņēmumā izmantojat darba laika uzskaites rīku, lai uzturētu veselīgu darba un privātās dzīves līdzsvaru, viņi visticamāk uztvers laika uzskaiti kā kaut ko pozitīvu un patiešām to arī aizpildīs ar labāko sirdzapziņu, nemaz nerunājot par to, ka Jūs izbaudīsiet visas citas priekšrocības, ko sniedz apmierināti un motivēti darbinieki. Šī iemesla dēļ padarītā laika uzskaite var būt noderīga, pat ja nestrādājat aģentūrā vai citā klientu apkalpošanas uzņēmumā. Dažkārt atsevišķas nodaļas lielākā uzņēmumā izseko laiku analīzei un statistikai, lai saprastu, vai ir īstais laiks pieņemt jaunu darbinieku.  

2. Norēķini saviem klientiem

Ja līgums ar klientiem noslēgts par noteiktu stundas likmi, darba laika uzskaite ir ļoti svarīga. Kā citādi Jūs zināsiet, cik liels rēķins jāizraksta saviem klientiem? Ir svarīgi pēc fakta izsekot darbinieku pastrādātājam darba laikam, nevis to minēt, citādi var rasties situācija, kad darbinieki ir pastrādājuši vairāk, taču rēķina summa ir mazāka. Jūs arī nevēlaties saviem klientiem izstādīt pārāk lielu rēķinu, kas var sabojāt savstarpējās biznesa attiecības. Veiksmīgai ilgtermiņa sadarībai ir svarīgs godīgums un caurskatāmība, ko sniedz darba laika uzskaites rīks.

3. Projektu rentabilitāte

Pretēji iepriekšējam punktam, ja Jūs neiekasējat rēķinu par noteiktu stundas likmi, laika uzskaite joprojām ir svarīga. Ja esat klientu apkalpošanas uzņēmums, Jūs pārdodat laika blokus par noteiktu cenu neatkarīgi no tā, kā strukturējat projekta budžetu un kāds ir noslēgtā līguma veids. Katrs projekts sastāv no noteikta stundu skaita, un katra stunda ir izmaksas, pamatojoties uz darbinieku, kas veic šo darbu, atalgojumu. Lai uzņēmums turpinātu darboties, ir jāpārliecinās, ka kopējā cena, kas tiek iekasēta no klienta, ir lielāka par šī projekta pabeigšanas izmaksām uzņēmumam. Vienīgais veids, kā noskaidrot izmaksas, ir aprēķināt, cik stundas tika pavadītas projektā. Šim vislabāk palīdz darba laika uzskaites sistēma. Pieņemsim, ka Jūs vadāt klientu portāla izstrādes projektu, un šajā projektā klients maksā fiksētu mēneša maksu 5 000 EUR apmērā. Līdz ar to var rasties sajūta, ka izsekot laikam nav tik svarīgi, lai sastādītu rēķinu savam klientam, jo izstādītā rēķina summa katru mēnesi ir fiksēta. Tomēr Jums ir jāzina, cik daudz pūļu jūsu komanda un darbinieki iegulda, veicot darbus šajā projektā. Pieņemsim, ka Jūs maksājat saviem izstrādātājiem 10 EUR stundā. Ja viņiem kopā ir vajadzīgas 400 stundas, lai pabeigtu darbu, tas ir lieliski. Jūs pelnāt naudu! Ja tomēr rodas aizķeršanās, un tas negaidīti aizņem 750 stundas, Jūs zaudējāt naudu šajā projektā. Bez laika uzskaites sistēmas daudzi uzņēmumi neapzinās, ka daži no viņu projektiem ir nerentabli. Izmantojot laika uzskaites sistēmu, varat redzēt, vai esat ceļā uz budžeta samazinājumu, kamēr projekts vēl turpinās. Varat arī redzēt, vai stundas tiek iztērētas ātrāk nekā gaidījāt, un tas dod Jums iespēju sarunāties ar saviem darbiniekiem vai komandu un labot projekta kursu.

4. Cenu un budžeta noteikšanas uzlabošana

Kad uzsākat darbu pie jauna potenciāla projekta, nereti ir daudz minējumu, kas saistīti ar jūsu projektu budžeta noteikšanu. Jums ir jāpiedāvā konkurētspējīgas cenas, lai iegūtu klientus un nopelnītu pietiekami daudz, lai bizness būtu veiksmīgs. Ja vien Jums nav līguma par stundas likmi, cenas noteikšanai ir jānovērtē, cik daudz darba, jūsuprāt, tiks ieguldīts projektā. Ja nenovērtēsiet pareizi, komanda var iestrēgt, strādājot pie kaut kā, kas ir ļoti ilgs laiks un ar mazu peļņu. Darba laika uzskaites rīks palīdz cīnīties ar šo problēmu, ļaujot izveidot pagātnes projektu bibliotēku. Jūs precīzi zināt, cik ilgā laikā katrs iepriekšējais projekts tika pabeigts un cik tas izmaksāja Jūsu uzņēmumam. Jūs arī varēsiet pateikt, vai šajos projektos esat nopelnījis vai zaudējis naudu. Šī informācija ir ļoti svarīga cenu noteikšanai, jo tā parāda, cik projekts parasti maksā. Jūs zināt, cik maksā integrācijas izveide vai kādas sistēmas pārveidošana. Pēc tam varat izmantot šos datus kā savu bāzes cenu, uzsākot līdzīgu projektu. Tas, protams, negarantē 100 % panākumus, tāpēc joprojām ir jābūt modram, lai nepieļautu, ka projekts darbojas ar zaudējumiem, taču tas ļauj sākt no daudz labākas pozīcijas. Turklāt, jo ilgāk lietosiet darba laika uzskaites rīku, jo vairāk vēsturiskās informācijas Jums būs, lai varētu atsaukties un iegūtu precizākus datus. Tas ir spēcīgs stimuls, lai darbinieki un komanda atrakstītu savu padarīto darba laiku.

5. Jūsu darbinieku ikdienas darba uzlabošana

Cik stundas dienā patiesībā pavadāt sanāksmēs vai e-pastu rakstīšanai? Vai vairāk laika veltāt blakus lietām, nevis galveno prioritāšu risināšanai? Bez darba laika uzskaites datiem ir grūti saprast, cik produktīva patiesībā ir darba komanda. Uzņēmuma vadība bieži vien var būt pārsteigta par to, ko darba laika uzskaites sistēma viņiem patiesībā parāda par viņu darbinieku un komandas ikdienas darba paradumiem. Nereti atklājas situācija, ka daudzas komandas noteiktu iemeslu dēļ strādā neefektīvi. Ko tālāk? Ja ir iespēja iegūt šādus datus, varat sākt uzlabot savas komandas darbu. Samaziniet sanāksmju skaitu vai cilvēku skaitu katrā no tām. Vai ir iekšējie procesi, kas apēd apmaksājamās stundas? Strādājiet ar savu komandu, lai tās racionalizētu. Veiciet optimizāciju, samaziniet zudums. Laika uzskaites sistēma ir pietiekami vienkāršs un lēts rīks, lai minimizētu izmaksas un maksimizētu ieņēmumus. Darba laika uzskaite var arī dot iespēju atsevišķiem darbiniekiem uzlabot savu personīgo produktivitāti un darbu plānošanu. Kad darbinieki redz savu darba laiku reģistru, viņi bieži saprot, ka pārāk bieži maina kontekstu un neatliek pietiekami daudz laika visu projektu pabeigšanai. Viņi redz, kā labāk organizēt savu dienu. Ar laiku darbinieks vieglāk spēj prognozēt, cik laika viņam aizņems noteikti darba uzdevumi.

6. Vēsturiskas darba laika datubāzes veidošana

Papildus noderīgu kopsavilkuma datu nodrošināšanai, darba laika uzskaite izveido ierakstu par to, pie kā tieši jūsu darbinieki vai komanda strādāja. Tas var noderēt noteiktās situācijās. Dažreiz klienti var lūgt detalizētu paskaidrojumu par to, kāpēc kaut kas prasīja tik ilgu laiku. Viņi vēlas pārliecināties, ka laiks, par ko viņi maksā, tiek lietderīgi izmantots. Izmantojot pareizo laika uzskaites rīku, viss, kas jums jādara, ir izveidot pārskatu, kur ir pieejama visa informācija. Šie dati atvieglo smagas diskusijas ar klientiem, jo varat viņiem precīzi parādīt, cik ilgi un kādi darbi tieši tika veikti. Varat arī atturēties no jebkādām agresīvām vai nepamatotām cerībām. Papildus, ja strādājat nozarē, kur Jūs varētu pārbaudīt dažādi auditi, darba laika uzskaite rada svarīgus ierakstus par paveikto darbu. Piemēram, ja strādājat valsts sektorā vai sniedzat tai pakalpojumus, precīzs uzskaitījums par to, ko darbinieku darīja un cik ilgu laiku ta prasīja, ir ļoti svarīgs, lai pierādītu, ka valsts nauda netika izšķiesta.

Secinājumi

Daļa uzņēmumu nedomā par visām iespējamajām problēmām, kad sāk meklēt darba laika uzskaites risinājumu. Nereti uzņēmuma vadībai ir viena konkrēta vajadzība, ko viņi vēlas atrisināt, piemēram, rēķina izrakstīšana jaunam klientam, kuru viņi tikko ir ieguvuši. Viņi neapzinās, ka risinājums nepieciešams tikai šai individuālai problēmai – viņi meklē kā kopumā padarīto darbinieku darbu izveidot pārskatāmu, kā palielināt ieņēmumus, identificēt un minimizēt zudumus! Darba laika uzskaites rīks ļauj pieņemt gudrus lēmumus par to, kā noteikt cenas un vadīt projektus, kā pārraudzīt darbiniekus un komandu, neļaujot tai izdegt un pat to, kā tie pavadīta darba diena. Vienīgais, kas dažus uzņēmumus kavē, ir bailes, ka viņu darbinieki un komanda slikti reaģēs, dzirdot ideju, ka viņiem būs jāpilda ikdienas padarīta darba uzskaite. Ir pilnīgi normāli, ka daži komandas locekļi pretojas vai jūtas neērti, sekojot līdzi savam laikam. Taču ir stratēģijas, kuras varat īstenot, lai mazinātu šīs bailes un tās pārvarētu. Kad jūsu darbinieki un komanda to sapratīs, viņiem var šķist, ka laika uzskaite nav tik slikta, it īpaši, ja izmantojat tādu rīku kā Hrono.io, kas ir izstrādāts, lai padarītu darba laika pierakstīšanu pēc iespējas ērtāku. Izmēģiniet to pats bez maksas 30 dienas. Atpakaļ